Keresőoptimalizálás működése – hogyan is működik pontosan?

Keresőoptimalizálás működése – hogyan is működik pontosan?

A vállalkozók körében sokszor misztikus már-már szitokszó a keresőoptimalizálás. Mivel sokan égették már meg magukat, vagy éppen az ígért sikereket nem érték el számukra, csupán a befektetés történt meg. Tény azonban, hogy a rendesen elvégzett munka igencsak komoly eredményekkel jár. De azért nem árt tudni a keresőoptimalizálás működése, hogyan is van, mielőtt megbízunk valakit!

A Google első oldalán megjelenni óriási dolog bármely vállalkozás számára. Mivel az érdeklődők, vásárlók száma megsokszorozódik, és maga a cég is azonnali növekedésnek indul. Egy a PPC-hez képest nagyobb tömeg talál meg minket, ráadásul folyamatosan, nem csak addig míg a fiók költési kerete tart. Az igazán sikeres cégek nagyrésze kiemelt figyelmet fordít az organikus forgalomra, hiszen, ha a bevételei nagyrészt ebből származnak, akkor nem csak kisebb hirdetési és más marketing költségekkel tud üzemelni, hanem sok esetben jobb minőségű érdeklődőkhöz is jut.

A Google keresések egy bizonyos százalékban végződnek vásárlással, ajánlatkéréssel. Az elköteleződés – szolgáltatás, termék ára, időtartama – mértékétől függően egyre kisebb az a réteg, aki azonnal végrehajtja azt a célt, amit mi üzemeltetőként szeretnénk. Akik nem konvertálnak információkat keresnek, s lehet, hogy legközelebb már ők is vásárolni fognak. Ezért kiemelten fontos, hogy weboldalunk, webáruházunk az első oldalon szerepeljen, minél közelebb az első találatokhoz. Így a nagy számok törvénye alapján egyre több embert fogunk elérni.

Keresőoptimalizálás működése – hogyan is működik pontosan?

Így ez már évek óta fontos cél a vállalkozók számára. De a kérdés, hogyan érhető ez el? Mitől függ, hogy egyes új weboldalak esetében elmaradt a siker? És ezzel szemben régi oldalak elől szerepelnek…

Az első oldal találatai között igencsak limitált a hely. Sok esetben nem egyszerű ide kerülni, így hosszabb távú stratégiával kell számolni, ha ezt el akarjuk érni. Mivel az első oldalra a hirdetéseket leszámítva, maximum 10 pozíció érhető el. Így adott a verseny ezekért a helyezésekért. És a verseny annál nagyobb, minél többen szeretnének ide kerülni. Ettől függ az is, hogy mennyi idő alatt érhető el az, hogy az oldalunk felkerüljön. A kulcsszóra keresve láthatjuk, hogy mennyi találatot listáz ki a google. Ebből tudjuk, hogy mennyien akarnak bekerülni a pár limitált helyre, melyre mi is szeretnénk.

Minél előbb, annál jobb!

Ha kevés a találat, vagy éppen kevés cég foglalkozik azzal, amivel mi is, akkor könnyebb felkerülni az első oldalra, míg, ha sok, akkor eredendően nehezebb dolgunk van. Főleg mivel mások számára is motiváló elérni a találati lista elejét. Azon kulcsszavakra, melyekre nagy a kínálat a legtöbb esetben a kereslet is magas. Így nagy nézettséget lehet elérni az első 3 helyezés bármelyikével.

Fontos tudni, hogy az első három helyezés a találatok közel felét nyeri el. Míg a maradék érdeklődő szét fog oszlani az alacsonyabb pozíciók esetében. Ezért fontos, hogy minél előrébb szerepeljünk a találati listában.

De hogyan is érhetjük ezt el?

Mit kell tudni a keresőoptimalizálás működése során?

Adott a célunk, ennek elérésének a módja pedig a keresőoptimalizálás. Egy olyan folyamatot jelent, mely során az oldal folyamatosan optimalizálva van különböző szempontok szerint. Ez eredményezi azt, hogy a weboldal idővel az első helyek egyikére kerül. A szempontok a google rangsorolási tényezőidből adódnak, melyekből rengeteg van, így azt felesleges külön kiemelni, hiszen mindegyik fontos a siker érdekében.

Hogyan működik a folyamat?

A keresőoptimalizálás nulladik pillére a jelenlegi helyzet pontos meghatározása. Hol tartunk most, és mi a célunk? Ha ezt definiáltuk, akkor 3 fő részre koncentrálunk, melyek összhangja adja meg a sikerünket és annak mértékét.

A keresőoptimalizálás az alábbi 3 fő részre bontható szét:

  • weboldal technikai háttere és felépítése,
  • weboldal tartalma – minőség és mennyiség,
  • külső hivatkozások száma – linképítés
Keresőoptimalizálás működése – hogyan is működik pontosan?

Weboldal technikai háttere és felépítése

Ahhoz, hogy a leggyorsabban sikereket érjünk el a keresőben, a weboldalunk alapjaiban véve keresőoptimalizált formában kell, hogy készüljön. Ez magában foglalja a készítés során rengeteg szabály és irányelv figyelembevételét. Fontos maga a tartalmi struktúra, a kezelhetőség, a menü kialakítása és egyben véve az egész oldal navigációja. A weboldal sitmap felépítése és beszédessége. A kód tartalma, annak tisztasága. Nagyon fontos a webhely sebessége, annak működésének minősége. Az egyes eszközökön történő megjelenés skálázottsága.  

Weboldal tartalma – minőség és mennyiség,

Ha a technikai alapok rendben vannak, akkor a technikai irányelvek helyett a tartalmak kerülnek a fókuszba. Mennyi tartalom van az oldalon? Mennyire aktuálisak a tartalmak? Mennyire szolgálják az érdeklődőket?

Sok esetben volt jellemző, de mára már egyre kevesebb esetben latjuk, hogy a weboldalakra a „robotoknak írnak” szövegeket. Azaz a tartalomban sokszor van benne a kulcsszó, és igazából nem a célcsoport számára hasznos, csak a terjedelme van meg. Ez egy kerülendő út. A jó megoldás, ha kompletten informatívan kidolgozunk egy témát, melyben mindent leírunk, mely az adott tevékenységgel kapcsolatos. A korábban ügyfelektől érkező kérdések megválaszolása is egy jó elképzelés, mert így az az érdeklődő számára mutatja azt, hogy mennyire összeszedetten tájékozat és a bizalomépítésben fontos faktor lehet. Ha a felhasználó számára értékes tartalmakat hozunk létre azt a Google is látja. Növekszik az oldalon töltött idő és idővel az oldal helyezése is.

Külső hivatkozások száma – linképítés

Hiába a villámgyors oldal, tökéletes struktúrával és felépítéssel, a legnehezebb kulcsszavakra linképítés nélkül nem fogunk tudni előre kerülni. Ez az a tevékenység, melyhez már nem értenek annyian, mint a „SEO”-záshoz, illetve ha értenek is, nincs meg hozzá a megfelelő háttér. A linképítés röviden nem más, mint amikor definiált időközönként értékes weboldalakon cikkek jelennek meg melyekben a mi oldalunkra történik hivatkozás. A linképítés egy nagyon fontos folyamat, de van mögötte egy „know how” melyek mindenképpen be kell tartani, mert ennek hiányában a legrosszabb esetben a találatok közüli kizárás is lehet a vége..

A folyamatot hosszabb időszakon keresztül kell végezni, mivel az igazi sikereket a folytonosság és a változatosság fogja meghozni. A Google számára a linképítés egy olyan „jelzés” mely azzt mutatja, hogy rétékes weboldalak mutatnak egy irányba, tehát abban a témakörben – kulcsszó esetében – az az oldal mindenképpen fontos és értékes.

Meddig tart a keresőoptimalizálás?

Ezt több esetben is említettük a korábbiakban,. Szinte teljes mértékben attól függ, hogy az adott kulcsszóra milyen a konkurensek száma, és azok munkájának, megjelenésének a minősége. Attól is függ, hogy egy oldal teljesen új e? A domain mikor lett regisztrálva, milyen tartalom volt rajta?

Általában 6-8 hónapot szoktunk rá mondani, de több esetben volt már ettől több és kevesebb is az az időintervallum, melynek elteltével komolyan érezhető hatása volt a folyamatnak. Persze ez az egész annak a függvénye, hogy mennyire népszerű a kulcsszó, amire éppen dolgozunk, valamint annak, hogy az úton éppen hol tartunk és a weboldalunk milyen pozícióból indul.