Weboldal menü – ezek a legtöbbet használt menüpontok

Weboldal menü – ezek a legtöbbet használt menüpontok

A weboldal készítés során már az elején kell egy vázlatot készítenünk arról, hogy az új oldal menütérképe hogyan is fog kinézni. Ebben a menüben meg kell találni mindennek a megfelelő helyet. Azaz, a menüben el kell helyeznünk a termékeket, a szolgáltatásokat, a bemutatkozást, a cég történetét, elismerőseit, kapcsolatfelvételi lehetőségeket és a korábbi munkákat.

Ilyen aloldalakkal mindenképp számolnod kell új weboldalad tervezése esetén:

01) Főoldal – minden weboldal elsődleges aloldalainak egyike, mely kiindulópontja lehet a böngészésnek. Ma már a menüben sokszor ki sem tesszük, hiszen a logóra kattintva elérhető, ezzel helyet tudunk megtakarítani.

02) Termékeink / Szolgáltatásaink aloldal – A termékeink aloldalon mutathatjuk be az általunk forgalmazott termékeket és kiegészítőiket. Ilyen aloldal lehet a Szolgáltatásaink is.

Ha sok termékkel szolgáltatással rendelkezünk, akkor kategorizálni érdemes ezeket és a különféle kategóriákból megjeleníteni az alá tartozó elemeket.

03) Rólunk – A bemutatkozás, céginformáció fontossága már nem akkora, mint korábban, de a bizalom építés aspektusa miatt igen fontos eleme a weboldanak továbbra is a bemutatkozás.

04) Kapcsolat – A megfelelő és preferált kapcsolatfelvételi módok világos feltüntetése és a GDPR-nak megfelelően elkészített kapcsolatfelvételi form kötelező eleme minden weboldalnak, webáruháznak.

Ha sok információval dolgozunk ajánlatkérésünk során, akkor annak külön aloldalt szoktunk készíteni. Viszont ha maga az ajánlatkérés az alap formal is megtehető, akkor a kettőt egyben is lehet kezelni. Ezt egy elegáns elnyíló menüből kiválasztva meg is lehet különböztetni. Tehát az érdeklődő tudja jelölni, hogy most épp ajánlatot kér, vagy információra van szüksége.

05) Blog – A blog a tartalom marketing kihagyhatatlan eszköze, így nem hiányoznak az olyan oldalakról, ahonnan a keresőből komoly forgalmat szeretnénk, és a konkurensek is odafigyelnek a megfelelő SEO-ra. Ha nem is blogként szerepel, hírek, érdekességek címszóval szinte valamennyi oldalon találkozhatunk vele.

Weboldal menü – Te hogyan segíted az érdeklődőidet?

06) Referenciák – A referencia menüpontba a korábbi munkák kerülnek elegánsan a munka jellegéből adódóan a lehetőségekhez képest lehető legjobban bemutatva. Ha nem referenciaként használjuk akkor lehet még ilyen típusú aloldal a portfólió, projektek, vagy a webshoppok esetében a korábbi vevőktől küldött képek galériája.

Hasonló aloldal lehet a galéria is, ahova a termékről készült képek, vagy a korábban elkészült munkák referencia képei kerülhetnek.

07) Karrier – állásajánlataink, nyitott pozíciók cégünkben.

08) Gyik – gyakran ismételt kérdések és válaszaik. Nagyon hasznos tud lenni, ha tevékenységünkkel kapcsolatosan az érdeklődőben sok kérdés merülhet fel, mivel még nem biztos, hogy elnyertük annyira a bizalmát, hogy ezen kérdéseket nekünk tegye fel. Viszont, ha van ilyen szekciónk, akkor ezeket rögtön egy forrásból megkaphatja, ami bizalomra ad okot.

09) Ügyfélszolgálat – Ez alatt szoktak helyet kapni a kötelező jogi aloldalak, melyeket nem csak a footerbe, a menübe is el szoktunk helyezni, akkor, ha azok információ tartalma kiemelten fontos a látogatók számára. Például egy webshop esetében az ÁSZF, a szállítási infók ide kerülnek be. Ez is a weboldal menü egy fontos eleme.

Weboldal menü – ezek a legtöbbet használt menüpontok

Miért fontos a megfelelő menütérkép?

Gyakorlatilag a kezdésnél az egyik legfontosabb a megfelelő menütérkép összeállítása. Bővíteni, csökkenteni lehet, de kell egy olyan alap, amin az érdeklődők könnyedén ki tudnak igazodni, a Google fel tud térképezni. Gyorsan és egyértelműen meg lehet benne találni mindent. Ha ezt az elején nem jól készítjük el, akkor később is át lehet alakítani. De abban az esetben már átirányításokat kell használnunk, ha nem akarunk rengeteg az oldal nem található üzenetet mutatni a korábbi helyekre érkező érdeklődőknek.

Ezen felül egy oldal menüjének átalakítása nem kis feladat. A logika bonyolultabb és sokszor a tartalmakat is mozgatni kell.

Plusz a weboldal tervezésekor ezt a menütérképek megkapja a grafikus és a front-ért felelős vizuál szakember is, akik ennek tudatában készítik el a weboldal arculatát. Érdemes mindenképp szakemberrel konzultálni arról, hogy a menüről alkotott elképzelésünk megfelelő lehet e hosszútávra, mivel a weboldal menü egy kardinális pont már az oldal készítésének megkezdésekor is.