Tartalom marketing – minőségi tartalmakkal a nagyobb látogatottság érdekében

Tartalom marketing – minőségi tartalmakkal a nagyobb látogatottság érdekében

A tartalom marketing az egyik legfontosabb stratégiai elem, mind keresőoptimalizálás, mind vevőszerzés területén. Ma már szinte lehetetlen a nagymértékű látogatószám elérése a megfelelő szöveges tartalmak nélkül. Viszont fontos, hogy minőségi tartalmakra gondolunk, melyek kifejezetten a célcsoport számára készített szövegeket tartalmaznak, melyeket a legfontosabb kulcsszavainkkal együtt építünk fel. E nélkül nem lehet sikeres a folyamat.

Azok a szövegek, melyek komplett megoldást nyújtanak, vagy teljesen kimerítenek egy témát igen értékesek a célcsoport számára. A megfogalmazás lehet ugyan lényegre törő, de fontos, hogy informatív és igazán hasznos legyen. Semmiképp sem szabad a robotok számára írt kevésbé releváns szövegeket használnunk, mivel azzal hozhat az ember érdeklődőket, de a lepattanások aránya erősen megnövekedhet. Ezzel szemben, ha a vevők érdeklődők számára írunk az értékes lesz minden szempontból.

A tartalom marketing remek eszköz a bizalom építésre is. Azon cégek, akik releváns és minőségi tartalmakkal rendelkeznek a célcsoport számára a leghitelesebbek lesznek egy csapásra. Így versenyelőnyhöz jutnak a konkurensekkel szemben. A másik aspektusban vizsgálva, ha egy tartalom kellőkeppen jó, az emberek szívesen olvassák. Időt töltenek el az oldalon, így ezt a Google is honorálni fogja a jobb helyezésekkel. Ez pedig még több látogatót jelent, ami még nagyobb forgalmat.

A tartalom marketing alapja a jó minőségű szöveg

Azon cégek, akiknek az új vevőiknek a nagyrésze – legalább 60% – organikus forrásból érkezik sokkal könnyebben fognak tudni növekedni. Egyrészt kisebb hirdetési költségekkel, másrészt jobb minőségű vevőkkel fognak együtt dolgozni. Az organikus vevők pedig akkor fogják megtalálni a weboldalt (vagy webáruházat), ha a tartalmak a lényeges és keresett kulcsszavakra elől szerepelnek. Ahhoz, hogy a tartalmak elől szerepeljenek két lényeges dolognak kell teljesülnie: linképítés és minőségi tartalom marketing. A linképítés eleinte kell, mert ez alapján fog a google gyakrabban indexelni, valamint a folyamat önmagában erősíti a helyezéseket. A minőség alatt pedig azt értjük, hogy a szöveg nem kulcsszóhalmozott, hanem valóban érdekes, informatív, de ennek ellenére tartalmazza a kulcsszavakat, ragozott formában is. Másrészt, ha a szöveg nem olvasmányos, nem elég érdekes, vagy épp nem tartalmaznak informatív elemeket, akkor a látogatók el fognak menni az oldalról.

Szemben a reklámokat, hirdetésekkel itt bővebb formában ki tudunk mindent fejteni az adott témakörben. Ha elég jó a szövegünk, akkor végig olvassa a látogató és átfogó képet fog kapni a témában.

Mitől lesz egy tartalom jó minőségű?

Ez egy komplett szakma. A webszövegírás rengeteg háttérismeretet igényel, ennek ellenére itt megpróbálom összefoglalni a legfontosabb szempontokat. Kezdetben amíg a vállalkozás kicsi, vagy éppen a vezetőség nem látta eredményeit nem fognak külsős szakembert alkalmazni erre. De ha bele is vág valaki akkor is a főbb szempontokkal érdemes tisztában lenni.

Megfogalmazás kiemelten fontos. Ismerve a célcsoportot fontos, hogy a nyelvezet hozzáigazított legyen, annak írjunk, aki számunkra jó ügyfél lehet. De az is fontos a szöveg könnyen olvasható, tördelt legyen és a szalagcímekből derüljön ki, hogy miről van szó az adott bekezdésben. Hiszen a mai rohanó világban sokan lesznek, akik nem mindent olvasnak el, csak azt amire kíváncsiak. Viszont, ha az nem derül ki, hogy hol van a bejegyzésben már mennek is el az oldalról. Kerülni kell a nagy egybefolyó tömör szövegblokkokat. Nehezebben olvashatóak, és az ember olvasás közben azt érzi, hogy nem halad.

Egyedi tartalmakra van szükség. Sok webshop esetében a tartalom a gyártói, nagykereskedelmi partnertől származik. Ez egyrészt nem egyedi, másrészt nem a célcsoport számára készült, hanem a disztribútorok számára. Azzal viszont nincs gond, ha kiindulási alapnak használjuk és belefogalmazzuk a saját tapasztalatokat, a korábbi vevők visszajelzéseit, valamint a korábban felmerült kérdéseket. Ez egyben már egy olyan dolog, ami átfogó képet fog adni az érdeklődő számára. Értéket képvisel, abból adódóan, hogy minden információt megtalál és az olvasás közben felmerülő kérdésekre azonnal választ is kap.

Tartalom marketing – minőségi tartalmakkal a nagyobb látogatottság érdekében

Milyen tartalmaid vannak?

A tartalom lesz az, ami bemutatja a szolgáltatást, ami eladja a terméket. Siker és bukás függ tőle. Azon oldalak, ahol kevés a tartalom még akkor sem lesznek igazán sikeresek, ha a lehető legtrendibb megoldások és grafikai elemek vannak alkalmazva. Lehet sikereket elérni, de a konverzió nincs maximalizálva. Viszont, ha kellőképp érdekes a tartalma az oldalnak és az frissül is akkor a látogató számára gyakrabban látogatott oldal lesz, mint a többi más hasonló.

Fontos maga a bemutatkozás és a cégismertető is, de nem a legfontosabb tartalmi elem. Az emberek nem erre a legkíváncsibbak, hanem arra, hogy mivel tudnak többek, jobbak lenni az adott cég szolgáltatása, termékei álltal. Ha már csak annyit változtatunk a jelenlegi oldalunkon, hogy a fő fókuszt magunkról a vevőkre helyezzük sok más vetélytársunkat már ezzel meg fogunk tudni előzni.

Hírek, érdekességek szerepe kiemelt, hiszen az emberek szeretnek képben lenni azzal, hogy mi történik épp a világban, milyen új dolgok érhetőek el, és mik lesznek a jövőbeli trendek.

Ha már a tartalmakat elkészítettük, vagy elkészítették számunkra, akkor azok könnyed megtalálhatósága lesz a következő fontos pont. A menüszerkezet, a belső linkhálózat, a blokkos figyelemfelkeltés nem csak keresőoptimalizálási és marketing elemek. Ezek könnyítik meg a látogató számára a tartalmak fogyasztását, megtalálását.  

Tudástár, gyakori kérdések: az iparágadban ki az, akinek van ilyen a weboldalán? Nála meg fogják kapni a fontos információkat a vevők és ezzel a bizalom kérdése el is dőlt. Akár rövid összefoglalókat készíthetünk, melyek tovább olvashatóak. Így ezzel azokat is kiszolgáljuk, akik számára a gyors megoldás kell és azokat is, akik kompletten át akarják látni a dolgot.

Tartalom marketing halála – ezt kell elkerülni

Most nem feltétlen a tartalmak másolására gondolok, mert az evidens, hogy csak saját tartalmakkal lehet sikereket elérni. Ha valaki például a mi oldalunk szövegezését lemásolja teljesen, akkor sem fog tudni elénk kerülni, mivel nálunk az már a kereső által indexelve van.

A legnagyobb hiba, ha nem jó a megfogalmazás és a helyesírási hibák. „A kész jobb, mint a tökéletes” elv igaz ebben a témakörben is. De ügyeljünk arra, hogy amit publikálunk, az legyen lektorálva. Ha erre nincs is lehetőségünk legalább egy wordben fussuk át, hogy minél kevesebb hibával kerüljön fel. Hiszen ezek a szövegek fogják mutatni azt, hogy mi milyen cég vagyunk. Igényesség, precizitás és hozzáállás levonható a szövegeinkből. Ha ezt betartjuk és kitartóak leszünk akkor nem fognak elmaradni a várt sikerek sem.

Ha kérdésed merülne fel a témakörben vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk.