Konverzió – avagy mi fán terem a webes matek?

Konverzió – avagy mi fán terem a webes matek?

Sokan szeretnének sikereket elérni a weben és ez jól látszik, amikor a legtöbb népszerű kulcsszó esetében nézzük, hogy mekkora mennyiségű találatok vannak rá. De mi is a siker pontosan? Mi jelenti a sikert a weboldalunkon? Mert egy webshop esetében egyértelmű, hogy a vásárlás és azok száma, összege alapján látjuk, hogy sikeres a shop vagy sem.

Konverzió jelentése

A konverzió a célteljesítést jelenti. A cél lehet, hogy épp: vásárlás, ajánlatkérés, teszt rendelés, regisztráció, útvonaltervezés, feliratkozás attól függően, hogy milyen előzetes elképzelés alapján készült az adott oldal és milyen célból. Ma már pontosan tudjuk mérni az eredményeket, ez pedig a konverzió mérése. Azaz a tudjuk, hogy egységnyi látogatóból hányan hajtották végre a célunkkat, azaz hogyan konvertált az oldal. A modern analitikai megoldások segítségével tudjuk, hogy melyik hirdetés, melyik változata konvertált jobban, tudjuk, hogy hova kell a kereteket összpontosítani, vagy éppenséggel min lehet még fejleszteni.

Tehát ha a látogató a weboldalon végrehajtja az előre definiált célt, akkor beszélünk konverzióról. És ha az online marketing rendszereink jól vannak beállítva, akkor tudjuk, hogy mely hirdetés, mely kulcsszavára mennyit költöttünk és az mennyi konverziót hozott számunkra. Ha ez nincs beállítva, akkor szoktuk azt mondani, hogy vakon hirdetünk. Ez a két legnépszerűbb PPC rendszer esetében is nagyon könnyen beállítható.

A konverzió segítségével pontosan tudjuk tehát, hogy mennyiért tudunk szerezni vevőt, feliratkozót, leadet, és pontosan ki fogjuk tudni számolni, hogy mennyit is kell költenünk a marketingünkre. Tudunk számolni megtérülést, és a legfontosabb üzleti tervet tudunk készíteni a növekedésünkhöz. Tehát ezen adatok nélkül sem az üzleti, sem a marketing stratégiánk nem készíthető el megfelelően.

Konverzió lehet weboldal esetében

  • feliratkozás a levelezési listára
  • vásárlás
  • X oldal megtekintése
  • ajánlatkérés
  • időpontfoglalás
  • útvonaltervezés

Ma már sokkal kevesebb azon érdeklődők száma, akik elsőre konvertálnak. Illetve a remarketing, és a mail kampányok még árnyalják a képet. De ettől függetlenül sokkal jobb lehetőségeink vannak a tervezéshez, mint korábban bármikor.

Konverzió optimalizálás

Egységnyi mennyiségű látogatóból nem mindegy, hogy mennyi konvertál. Tehát ha 100 látogatónk jön egy hirdetésre egy nap és abból 20an konvertálnak, akkor 20%on konvertál a landing oldalunk.

Ugyan ezen gondolatmenet alapján egy webshopban, ha 100 PPC-re érkezőből 5 vásárol, akkor 5%os konverziónk van, de tudjuk, hogy mekkora a költésünk és a haszon, így tudjuk mennyibe került a vevő, mekkora a haszon. Ennek az optimalizálása a konverzió optimalizálás. Amikor A/B tesztekkel megnézzük, hogy A landing, vagy B landing hozott jobb arányban vevőket.

A jól konvertáló weboldalak, webáruházak már a tervezési fázisban is másképp készülnek, mint az átlagos megoldások. Egy egy oldalon lehet segíteni optimalizálással, de van ,hogy a komoly sikerekhez egy teljesen új projektbe kell belekezdenünk. Ha tudunk segíteni az oldalad optimalizálásában, keresd kollégáink bizalommal.