Linképítés 2021 – Mi látszik a gyakorlatban

Linképítés 2021 – Mi látszik a gyakorlatban

A keresőoptimalizálás fontossága az elmúlt évekhez képest még jobban fel fog értékelni a növekvő verseny miatt. A linképítés 2021-ben így drágulni fog a korábban megszokott árakhoz képest. De mi a helyzet a best practicekkel és a hatékonysággal? Sok helyen lehet olvasni róla, hogy már nem lesz akkora szerepe a rangsorolásban a linképítésnek. Viszont mi a helyzet akkor, ha szeretnénk tartósan előre kerülni? Vagy, ha újonnan regisztrált domainnel szeretnénk indítani a céges oldalunkat?

Linképítés 2021

Tisztán látható, hogy az egyre több és több a tartalom. Ez a tendencia évek óta tart. Így a sok tartalom és a nagy verseny miatt egyre nagyobb a súlya linképítésnek akkor is, ha magában a rangsorolásban a korábbiakhoz képest csökkentette az értékét a Google. Ha logikai szempontból nézzük: két azonosan jó minőségű oldal között, melyek egyaránt relevánsak és minőségi alapokkal rendelkeznek a linképítés döntő különbség lehet.

Új oldalak esetében az sem elhanyagolható szempont, hogy az indexbe kerülés gyorsítható, így elkerülhető a hetekig eltartó várakozás. Ezért van, hogy amikor új weboldalt készítünk minden esetben adunk bónuszba linkeket, melyek az index gyorsítását eredményezik. Teljesen új domainek esetében ezzel rengeteg időt tudunk megtakarítani. Mivel még nem volt a domain alatt sohasem feltérképezett tartalom az indexbe kerülési idő sokszorosa lehet egy újra indexálásnak.

Linképítés 2021 – Mi látszik a gyakorlatban

Röviden és tömören kijelenthetjük, hogy 2021-ben linképítés nélkül – pontosabban igényesen épített backlink profil nélkül nem lehet majd üzleti szempontból jó eredményeket elérni. De hogyan tudjuk fejleszteni oldalunkat ebből a szempontból?

Milyen lehetőségeink vannak a linképítés terén 2021-ben?

Vendégblogolás: a 2021-es évben jobban fel fog értékelődni a szerepe. A vendékcikkek viszonylag nagyobb energia befektetéssel járnak: partnereket kell felkutatni, egyeztetni, tárgyalni. Előnye, hogy olcsó és jó partnerkapcsolatokhoz vezethet. Hátránya, hogy sok egyeztetésre lesz szükség, mire elindul, mivel a hazai piac eléggé bizalmatlan az ilyen és ehhez hasonló megkereséseket illetően.

Viszont segítségével értékes affilate partnert lehet szerezni és a cross marketing vonalunk is erősíthető.

Említés – Whisper marketing: több országban is divatos tevékenység, amikor ismert és sok olvasóval rendelkező személyek említenek szolgáltatásokat, termékeket. A hazai piacon az influenszerek szponzorált tartalmaiban merül ki ez a tevékenység. Előnye, hogy gyors és sok emberhez jut el – az influenszer követőtáborának függvényében – hátránya, hogy igen drága is lehet.

PR: Sajtóban, szakmai oldalakon, portálokon elhelyezett cikkek. Igen komoly befektetés igénye van, de sokat is ér. A megtérülése hosszabb időt vesz igénybe, de nem csak a SEO-ra van hatással, hanem a márkaismertségét is növeli.

Prémium linképítés: az a tevékenység, melyet mi is végzünk. Sok helyen találkozik vele az ember, és sokan negatívan minősítik, viszont ennek az az oka, hogy kevesen csinálják jól. Ha valakit komolyan érdekel a folyamat, akkor célszerű felvenni a kapcsolatot a szolgáltatóval, és bekérni a referenciákat a tevékenységgel kapcsolatosan. A legalacsonyabb költséggel tudunk linképíteni a korábbi lehetőségekhez képest, hosszabb távon és komolyabb hatással.  Ha érdekes számodra a tevékenység írj nekünk és segítünk benne!

Linképítés alapszabályai

Ennek a témakörnek vannak alapszabályai, és ebből talán a legfontosabb, hogy nem szabad mértéktelenül és azonnali eredményeket elvárva belefogni. Nincs értelme 100 linknek egy hónap alatt, és annak sem ugrásszerűen pozitív, vagy negatív formában változik a bejövő linkjeink száma.

A másik nagyon fontos alapszabály, hogy csak magas DA/PA értékekkel rendelkező oldalakról éri meg linket építeni, melyek külön szerverekről üzemelnek. Ha ezen dolgokra nem figyelünk, akkor fáradozásaink jó esetben sikertelenek lesznek csak és nem járnak büntetéssel.