SEO tippek – mivel tudod növelni organikus forgalmadat 2021-ben

SEO tippek – mivel tudod növelni organikus forgalmadat 2021-ben

A SEO (Search Engine Optimization) itthon inkább keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy a weboldalink sikeresen működhessen. Ma már szinte lehetetlen ujjat mondani ezzel kapcsolatosan, hiszen az algoritmus folyamatosan finomodik és a best practice ehhez kapcsolódóan szintén folyamatos változásban van. Vannak persze a SEO-nak olyan fix igazságai, mind a linképítés fontossága. És talán a leginkább a piactól idegen dolog a SEO stratégia alkalmazása.

A legújabb Google frissítésekből adódóan talán még fontosabb lesz, hogy 2021-ben stratégiát alkalmazzunk és ne az egyes részegységeken dolgozzunk. A keresőoptimalizálás működésével kapcsolatos alapokat már korábban összefoglaltuk ebben a cikkben haladó stratégiai elemekkel fogunk foglalkozni.

Weboldal felépítés és architektúra

A korábbi cikkben is említettük, hogy a weboldal felépítése kifejezetten fontos. Közvetlen befolyásolja az indexelést, és azt, hogy mit fog feltérképezni az első körben a Google. Ez alapján a találati oldalon az alapján leszünk rangsorolva, amit a google látott a weboldalunkból. Így azon tartalmak, amikre nem megfelelően navigálunk nem fognak első körben bekerülni. Sőt, ha bejövő link sem épül rá előfordulhat, hogy amire indexbe kerül az adott oldal a tartalma már el is avul.

Másrészt a 2021-es évben a felhasználói élmény lesz a fókuszban, azaz azon oldalak, amiket a felhasználók előnyben részesítenek előrébb fognak kerülni a találatok között is. Ezért a felhasználói szempontokat figyelembe vett könnyen kezelhető, átlátható világos navigáció kell, ahol könnyedén találja meg a látogató az általa keresett tartalmat. Tapasztalataink és iparági információk szerint is a jól átlátható navigáció növeli az átkattintási arányt (CTR), növeli a weboldalon töltött idő mennyiségét és csökkenti a visszafordulási arányt. Ezen információk pedig a Google által is kiemelten fontosok.

A főoldal, a saját fiók elérése bárhonnan azonnal elérhetően kell, hogy szerepeljen. Ha vannak kategóriák és címkék kiemelten jól látható elhelyezésük és használatuk szintén fontos, mivel elengedhetetlenek a tartalmak csoportosításához, témakör jelöléséhez.

A weboldal felépítése legalább annyira fontos, mint maga a tartalom, amit közzéteszünk rajta. A fejléc és lábléc navigációjának szerepe még fontosabb lesz. Mivel az egyértelmű felépítése növeli a navigálhatóságot.

SEO tippek – webhelytérkép

A webhelytérkép szinte említenem sem kell, kötelező a weboldalhoz. Ha nincs akkor azonnal létre kell hozni. A webhelytérkép – sitemap – a weboldal különböző aloldalainak és aloldal típusainak a felsorolása. Két típusa van: XML – amit a keresőmotorok használnak és HTML – amit a látogatók, ha nem találnak valamit az oldalon.

Az XML térképek a feltérképezés során a keresőrobotokat és motort segítik. Azon oldalak, ahol a sitemap xml-je meg van adva search console-ban jobb eredményeket érnek el, gyorsabban, mint azon oldalak, ahol ez nincs megadva.

A HTML webhelytérkép bizonyos tartalomkezelő rendszerekben alapvetően készül. Arra jó, hogy a felhasználó, mintha tartalomjegyzéket böngészne gyorsan megtalálhatja azt, amivel kapcsolatosan érdeklődik.

Ugyan így fontos a belső linkelések használata is. Mint ebben a cikkben is használtuk korábbi tartalmaink elérhetővé tételére más oldalakon is bevált dolog ezzel megkönnyíteni az érdeklődő számára a böngészést. Így mindent a témában elérhető tartalmat meg tudunk mutatni, akkor is, ha a témakör feldolgozása folyamatos és egyes bejegyzések között több hét, akár hónap telik el.

Ez jó a felhasználónak, de kiemelten fontos a SEO-nak, mivel azonos témaköröket kapcsolunk össze, így a forgalom egyenletesen eloszlatható az egész témaköri tartalmon. Azaz, ha nem használunk belső linkeket előfordulhat – és sok esetben láttuk már, hogy elő is fordul – hogy a látogató a keresőből megtalál egy cikket, majd tovább áll további információ keresésének irányába, amit máshol talál meg. Így az az aloldal, amin ez az információ nálunk szerepelt lehet, hogy olvasatlan lesz és gyakorlatilag látogatottság nélkül marad – ha a keresőben nem szerepel elől a találati listán.

A belső linkek pont annyira fontosak, mint a külső linkek. A kettő között az a differencia, hogy előbbi az on page SEO, míg utóbbi az off page SEO részhez tartozik.

SEO tippek – mivel tudod növelni organikus forgalmadat 2021-ben

 

SEO alapok

Amíg az alapok nincsenek rendben, addig nem lesznek az eredmények sem olyan, mint azt elvárnánk. Tehát az onpage SEO-ra kifejezetten oda kell figyelni. Ha röviden akarjuk megfogalmazni, akkor az oldal legyen gyors, legyen SSL a biztonságos böngészéshez, a tartalmak gyorsan elérhetőek legyenek és gyorsan töltsenek is be. Ne legyenek olyan hivatkozások, amik megszűnt, már nem elérhető tartalomra mutatnak.

SEO tippek – URL-ek

Az URL-eknek könnyel olvashatónak kell lennie. Azt talán említenem sem kell, hogy tartalmazniuk kell a kulcsszavakat, azaz, ha az adott oldal URL-je a P=123 az nem fog sokat elárulni arról, hogy mi is szerepel azon az aloldalon. Több tanulmány szerint a rövid URL-ek rangsorolása jobb. Az URL a felhasználókat és a keresőrobotnak egyaránt információt ad arról, hogy az aloldalon mi található.

A kulcsszó használata az aloldalon kiemelten fontos. De ez nem egyenlő a kulcsszavak halmozásával.

Amikor a robot indexeli a tartalmat, akkor a struktúra kiemelten fontos lesz: cím H1 tagben, majd első bekezdés, alcímek (H2, H3, H4) és a további tartalmak.

Az alcímek a témák csoportosításán felül arra is alkalmasak, hogy az időhiányos látogatók számára jelöljék, hogy adott szakasz mit tartalmaz pontosan. Ma már nem minden szöveget olvasnak el a felhasználók, sőt!

Talán egyértelmű, de a meta leírásra is kiemelten kell ügyelni. A modern tartalomkezelők esetében vannak olyan bővítmények, amik ezt megoldják úgy, hogy a tartalom első feléből ide beemelnek szövegeket. Ez a semmitől jobb. Azonban a meta leírás jelenik meg a találati listán a link alatt, így célszerű ide külön olyan szöveget megadni, ami kívánatos a látogatók számára. Ezzel növelhető az átkattintási arány. 160 karakternyi esélyünk van rá, hogy felhívjuk a figyelmet és látogatót hozzunk az oldalra.

SEO tippek – képek

A vizuális tartalom legalább annyira fontos, mint a megfelelő minőségű és mennyiségű szövegek. Viszont a megfelelő képek a képkeresésből hozhatnak érdeklődőket az adott tartalomra. Így célszerű a képek attribútumait is megfelelően kitölteni, ezzel sok esetben – webshopok például – további rendelésekhez juthatunk. A képfileok elnevezése is fontos ennek érdekében.

A képeket közzététel előtt tömöríteni és méretezni kell. A Google motivált annak irányába, hogy az oldalak átlagosan 2.5s alatt töltődjenek be. Ehhez pedig elkerülhetetlen a képek optimalizálása, mivel így az oldal betöltési ideje 20-30%-al redukálható.

SEO tippek – mivel tudod növelni organikus forgalmadat 2021-ben

SEO és a mobilok

A mobil keresések már rég átvették az asztali keresések felett a mennyiségi uralmat. Így a mobilbarátságról beszélni 2021-ben nem túl innovatív dolog. Inkább arra térek ki, hogy a 100% reszponzivitáson felül figyelni kell arra, hogy a search console ezzel kapcsolatosan ad e nekünk információkat jelzéseket. Amit javításra jelöl ki azt javítani is kell.

SEO és a tartalmak

A tartalom relevanciája és minősége a siker kulcsa. Ezt már régóta tudjuk. De az is fontos, hogy a kereső mindig a friss tartalmakat helyezi előtérbe.

Ezért nem csak arra hívjuk fel a figyelmet, hogy folyamatosan friss tartalmakat kell közölni, hanem arra is, hogy a meglévő tartalmakat célszerű időről időre frissíteni. Akár az abban szereplő adatokat, tényeket aktualizálni. Bővíteni új tapasztalatokkal.

Ha a korábban feltett, de organikusan nem működő tartalmakat frissítjük és aktualizáljuk akkor azok naprakészségük miatt friss tartalomként új alapon indulhatnak el a keresőben.

SEO és a közösségi média

Ma már nem elég tartalmakat készíteni. Legalább annyira kell foglalkozni ezek terjesztésével is a megfelelő közösségi platformokon. Így nem csak látogatottságot növelünk, hanem emeljük a tartalmaink social signal-ját is. Egy közösségi jelenlát képes az egész weboldal organikus forgalmának komoly növelésére is. Így a Facebook mellett a LinkedIn, a Youtube mind olyan lehetőségeket tartalmaznak melyekkel meg tudjuk előzni a konkurenseinket.