Webdesign trendek – mi lesz a jellemző 2021-ben?

Webdesign trendek – mi lesz a jellemző 2021-ben?

A prémium weboldalakkal kapcsolatosan a legeleső és a legszembetűnőbb, hogy a design más oldalakhoz képest sokkal „ütősebb”. Mozgalmas, magával ragadó, egyszerűen jó ránézni és igazából a weboldalunkat a külső alapján azonnal megítéli a célközönség, azzal, hogy éppen marad és beleolvas a tartalmakba, vagy azonnal tovább áll. Ez pedig a nagyon fontos, ha jól konvertáló, sikeres weboldalt szeretnénk. E mellett a keresőoptimalizálás szempontjából is fontos, hiszen a megfelelő design nélkül az oldalon töltött idő sem lesz valami magas.

Mára a webdesign már külön fejezete a weboldal készítés témakörének. Az azonban fontos, hogy ha szeretnénk egy friss és aktuális oldalt, akkor ne csak a fejlesztő cég, hanem mi magunk a megrendelők is tisztában legyünk azzal, hogy mik is azok a trendek, melyekhez célszerű lehet igazodni.

Webdesign trendek – érdemes követni?

A weboldalunk sikere múlik ezen. Ahogyan az elmúlt években, így 2021-ben is nagy küzdelem lesz és folyamatosan egyre nagyobb harc a konkurensekkel a látogatókért, a Google helyezésekért és a vásárlásokért. Ha igazán ismerjük a célcsoportunkat, tudjuk mi tetszik nekik. Így egy alapról indulunk, melyet tovább tudunk építeni a legfrissebb trendek innovatív megoldásaival.

De a design megalkotása is összetett szakmai folyamat, melyben figyelembe kell venni, hogy a látványosság mellett:

Webdesign trendek – mi lesz a jellemző 2021-ben?

A Webdesign trendek alakulását jelentősen befolyásolják az aktualitások is. Talán elcsépeltnek hangzik elsőre, de a COVID a 2020-as évben komoly hatással volt a webdesignra is, mivel a karantén és az ezzel járó életmódváltás arra késztette az egyes célcsoportokat, hogy a tevékenységeiket a neten folytassák, így nagyobb figyelem összpontosult a webre. Ez azt eredményezte, hogy az online vizuális kommunikáció fokozottabb súlyt kapott. Azaz felértékelődött az, hogy egy oldal mennyire „minőségi”, mennyire látványos, és mennyire tudja megfogni és megtartani a látogató figyelmét. Persze ez korábban is fontos volt, de a közelmúlt emelt ennek fontosságán.

Így kapott nagyobb hangsúlyt a webdesign tervezésekor a tipográfia, a színtan, a 3D termékbemutatás, vagy akár a marketing szemléletű fotózás is. Ezen dolgok ismerete és használata komoly versenyelőnnyel járt. Ez a trend pedig a jövőben nem csak folytatódni, erősödni is fog.

Tipográfia

A weboldalakon használt betűtípusok letisztultsága és olvashatósága továbbra is fontos, de mára már a nem elengedő egy-egy jó typo beállítása. A tipográfia fontossága már megjelenik a nagyobb felületek kihasználásában is. A korábbi évekhez képest sokkal nagyobb betűméretek, látványosabb megoldások fontos trendjei lettek a modern webdesign-nak. Az egyes betűk sok esetben nem csak, hogy animáltak, de lehet, hogy a betűknek nem színe, hanem mintázata van. A nagyfelbontású megjelenítés lehetővé teszi, hogy a „kulcs szavakat” – ígéretek, főbb előnyök – látványos kiemelt formában kommunikáljuk.  

Különböző effektekkel és animációkkal már nem egyszerű szövegként kell kezelni a tartalmakat, hanem vizuális elemekként, melyek a design fontos alkotó elemeivé váltak.

A modern kommunikációban már régóta helye van az emojik használatának. Az emojik növekvő népszerűségével a webdesignoknak is lépést kellett tartani, így már szerepelniük kell a designerek eszköztárában. (Célcsoporttól függően)

Színtervezés

Világos színek használata alapvetően az egyik legnagyobb differencia az online és offline tervezésben, hiszen a print anyagokon gyakran vesztik el látványosságukat, míg a weben nem. Kellemes, megnyugtató hatással vannak a látogatókra, ebből adódóan az oldalon töltött idő növelésére jó megoldásként használhatóak. A tervezés során előszeretettel használjuk, mivel így az oldal összhatásának élménye sokkal jobban emelhető szemben a sötét színekkel.

Negatív színek használata: a színspektrum túlsó végének használata, az erős marként színek merész összhatást eredményezhetnek, de ez is igen sikeres lehet célunktól függően. A kontrasztos megjelenés retro hatást kelthet, ami igen trendi manapság.

Képek, illusztrációk és grafikai elemek

Egyre inkább előtérbe kerülnek a fekete-fehér illusztrációk különféle textúrákkal. A látványos hatás mellett ez az irány tovább emeli a retro érzetet és remekül illeszkedik a manapság igen divatos kézzel rajzolt elemekhez. Egyszerű, vonzó összhatás, melyben az illusztrációk remekül kiegyensúlyozzák a szöveges tartalmakat.

A 2021-es webdesign trendekben egyre jobban fognak szerepet kapni az egyszerű alakzatok is.

Kreatív termékfotók

Az online vásárlás során a vevők nem tudják megtekinteni a terméket. Ez a legnagyobb kihívása a kereskedőknek, hiszen, ha nem tudjuk, valamiről, hogy pontosan hogy néz ki a valóságban, akkor miért szavazzunk neki bizalmat és vásároljuk meg?

A webes értékesítésben nőni fog a szerepe a kreatív termékfotóknak. Már akkor a konkurencia harc, hogy nem elég egy egyszerű gyártói kép. Így előtérbe kerülnek majd az újabb és újabb megoldások, mint például a 3D körbe forgatható képek, a nagy felbontású, jó minőségű és materiális szempontból kiemelten jól bemutató képek.

A felhasználóbarát ergonómia és a kiemelten informatív megjelenés, a lényegek hangsúlyosabb kiemelése lesz ez előttünk álló 2021-es év fókuszában webdesign trendek szempontjából.